söndag 30 september 2012

Global Festival, Central Park - Amazing!

Kom just tillbaka till skolan efter en underbar dag/kväll i New York. Det var såhär att för någon vecka sedan vann jag två biljetter till en konsert i Central Park. Så igår åkte jag och Bridget upp till NYC och upplevde en helt underbar konsert med bland annat; K'NAAN, The black Keys, Band of Horses, Foo Fighters och Neil Young. Det var cirka 60 000 människor där och hela The Great Lawn var fullproppat med folk, jag kunde inte ens se slutet av publiken - det var galet.. Känslan av att bara vara mitt i en gigantiskt publik i central park är omöjlig att beskriva. Det grymmaste bandet av dem alla var verkligen Foo Fighters. Jag trodde aldrig JAG skulle gilla Foo Fighters, men - DE VAR GRYMMA. Foo Fighters är dock ett band som gör sig bäst live. Men ändå, nu hoppas jag att min storebror blir lite stolt över mig eftersom jag säger att jag faktiskt gillar Foo Fighters...

Efter konserten strosade vi omkring lite runt Times Square, det är så sjukt coolt att vara där kvällstid ALLTING BARA LYSER. Dock var vi sjukt hungriga så vi satte oss vid en restaurang som hade live musik och bara njöt av livet. Efter många timmars av musik och trötta fötter gav vi oss iväg till vårt så kallade "hotell". Bridgets vän Maggie går på New York University så vi fick sova hos henne (på golvet), men det spelade ingen roll för det hade varit en sådan grym dag att allt var perfekt!

AAAAAH, detta var verkligen "once in a lifetime experience",  något jag aldrig kommer glömma. Här kommer lite bilder, de är inte super vackra (med andra ord, suddiga) hehe men men.


Taggade tjajor innan konserten, Central Park
Liveband restaurange!
Människor som långt jag kunde se...

Axel, är du stolt över mig nu - Gillar Foo Fighters

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar